streda, 9. januára 2013

Som K.O., ale nevzdávam to!

S včerajším behom na Nike tréningu som už za tento mesiac ubehla už 47km. Na tréningu sme sa totiž trošku rozšupli a dali sme si 9km. Bežali sme z obchodu na Příkopech cez Letnú až do Stromovky, kde sme si dali koliesko a otočili to po nábreží späť do Nike. Včera som sa nechcela odrovnať, pretože dnes mám naplánovaný obdobný beh s Marcelom a rada by som ho skúsila bežať okolo 6min/km, ideálne mierne pod, ale odrovnala som sa! Dnes to zachraňuje iba káva, nejako posledné dni zle spím a stále sa v posteli prevaľujem, energia je preto na bode nula. Poznáte pre iPhone aplikáciu Sleep cycle? Neviem ako sa volá pre iné chytré telefóny. Táto aplikácia vám sleduje spánok a robí štatistiky (ja proste grafy a všetko na tento spôsob milujem! :D), z nich vyhodnotí kvalitu spánku a na obrázku môžete vidieť, že nič moc. Dnes skúsim ísť spať aspoň trochu skôr a dúfam, že to pomôže.

Ale dnes to dám, musím! :) Flákala som sa už pekne dlho a je načase konečne zase trochu zabrať a zamakať na sebe. Zhodiť tie kilečka z Vianoc a hlavne sa trochu zrýchliť. Pretože polmaratón sa blíži a rada by som ho ubehla za 2 hodiny a 10 minút. Zajtra budem mať voľno, takže to si poriadne oddýchnem. A v piatok zase 8km podľa my Asics plánu, v sobotu 12km a v nedeľu pauza.

Ako riešite behanie večer? Nosíte so sebou nejaké pepřové spreje? Alebo radšej vôbec behať večer nechodíte? Máte v okolí osvetlené trasy? Prípadne chodíte behať vo dvojici?

Bežkyňa
Tie dlhé časy sú kvôli semaforom a kvôli cvičeniam,
zabudla som si stopnúť meranie. :)


25 komentárov:

  1. Keďže bývam na dedine, kolečko večer okolo nej(po ceste a osvetlenej) zvládam ak nemám inokedy cez deň čas. Ale na neosvetlenú nejakú poľnú cestu, ktorú behávam veľmi rada by som neišla... Ale v meste by som sa bála možno aj po osvetlenej ceste :-D vo dvojici by to bolo určite istejšie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na dedine je možno najlepší variant vziať si psa ak ho máš. :)

      Odstrániť
    2. Mám, ale je šteniatko, takže čakám čo vyrastie a určite bude chodiť so mnou, aj za svetla :-).

      Odstrániť
  2. Běhám nejradši ve dvou, i kvůli motivaci :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vo dvojici je to super a ja mám to šťastie, že sú všetci rýchlejší a nútia ma k lepším výkonom. :)

      Odstrániť
  3. Ja chodim behat rano, ale i tak mam strach, je to kolem reku a tam tabori bezdomovci, nebo si rikam, ze si me tam nekdo proste muze vycihnout...nevim, proste z toho nemam dobry pocit at pres den nebo vecer, to bych asi chcipla.
    Nastesti jsem pres Vanoce nic nepribrala, ale co beham tak ani nezhubla, sice vypadam dobre, ale na beh jsem celkem tezka.
    S tim ale souvisi ty veci kolem spani (to je co?) ja jsem totiz na paleo strave, nebo celem paleo systemu, takze co to dodrzuju tak spim NAPROSTO perfektne a to delam cely den u kompu (ktery by spani mel rapidne zhorsovat. Takze zatemnela mistnost, snizit trochu prijem sacharidu, navysit tuky (alespon se pri behu telo nauci jet na ne) a jsi v klidku ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a usinani probiha stylem: pomodlim se, podekuji a do dvou sekund spim :-D

      Odstrániť
    2. Hm, paleo pre mňa nebude. Ak chcem závodiť, sacharidy potrebujem. Telo proste pri výkonoch na tuky nepreučím. :) A pomaly bežať nechcem, chcem zrýchlovať.

      Odstrániť
  4. Ty Bláho, ty jsi neskutečná - mně asi vypadnout oči z důlků - miluju sledovat tvoje statistiky (protože já statistiky a grafy a taky tabulky prostě miluju -> šílenec :D :D )
    Moc se těším na půlmaraton a na tvoji recenzi z něj - dodnes vzpomínám na tvůj výlet do Německa, kde jsi byla na maraton divákem - skvělý byl :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jo a s tím usínáním - u mě je to většinou tak, že když nemůžu usnout, tak to znamená, že jsem nevybitá a mám moc energie (jakože už dlouho necvičím :D), takže mi na to pomáhá právě pohyb (většinou spím dřív než přítel zhasne a vleze za mnou do postele - on z toho moc radost nemá - Nevíš proč? :D :D ) - ale v tvém případě to pohybem nebude - co takhle si zkusit číst knížku?
      Někde jsem četla, že pomáhají rituály, na které si tělo navykne a pak ví, že se jde do postele (prý i takové čistění zubů je rituál) :)

      Odstrániť
    2. Ja nemám problém zaspať, to vôbec, ale v noci sa prehadzujem. :/

      Odstrániť
    3. Ahoj, ale Bezkyna uz mela report z pulmaratonu v casopise Bezec, pokud se nepletu, ne? ;-)

      Odstrániť
    4. A nebola dokonca aj tu na blogu?

      Odstrániť
  5. Jak tak sleduju tvé běžecké pokroky, tak máš velmi reálnou šanci ten půl maraton zaběhnout pod stanovenej čas!
    Já v noci moc běhat nechodím, jsem totiž celá v černém a bojím se, že mě někdo srazí..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lúco, kiež by si mala pravdu s tým časom! :)
      Zastav sa v športe, predávajú tam také reflexné pásky, ktoré si môžeš dať na nohy a ruky. Nebudeš sa potom musieť báť.

      Odstrániť
    2. Já ty pásky mám čtyři a jsem ověšená jak vánoční stromeček :D Ale i tak raději běhám přes den.

      Odstrániť
  6. Se spánkem jsem na tom podobně :( Mě ještě děsí noční můry. Pomalu už usínám ve stoje.
    A večer mám sebou psa :D A chodíme běhat tak kde takhle pozdě večer vážně nikoho nepotkáme, maximálně nějaké zvíře :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Psíka strašne závidím, to vieš. :) Ale keď si ho raz kúpim, budem s ním tiež behať, ako ty. Kolko vydrží ubehnúť?

      Odstrániť
  7. S tím spánkovým grafem jsem to ještě neslyšela...je to zajímavé...možná by před spaním pomohla sklenička něčeho ostřejšího nebo horká koupel....
    jinak - dnes jsem byla potřetí a už uběhnu bez problémů celou svou osmikilometrovou trasu stylem 1 minuta běhu, 2 minuty chůze. (když jsem celou dobu svižně šla, šla jsem to 100 minut). Tímto stylem jsem se dostala na minut 80. Bolejí mě stehna :). Ale ne moc, chodím normálně :).
    Brouzdám tady u Tebe na blogu a snažím se najít něco o Tvých úplných začátcích... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám oskúšané, že mi pomôže teplé mliečko, skúsim si ho dať. :)
      Blahoželám k úspechom Jani!
      K mojim začiatkom toho moc nie je, začala som behať v březnu a proste som behala. Ak ti to pomôže, môžem ti sem niekam dať grafy z tých prvých mesiacov.

      Odstrániť
    2. Ne, nechci Tě otravovat, a myslím, že by mi to asi ani nepomohlo, běžela jsi už na začátku určo mnohem delší kusy a rychleji a pak jsi se pořád zlepšovala...já jen, prostě by se mi líbilo sledovat někoho, kdo začínal podobně jako já - myslím ten indiánský běh. Mimochodem - dnes jsem byla počtvrté - zase celá trasa stejným stylem. Co, prosím Tě, nosíš v tomhle počasí při běhání na hlavě? Mám čepici, ale je to asi moc, protože mám vždycky doma úplně mokré vlasy...

      Odstrániť
    3. Jani, nosím taký multifunkčný šátek z tchiba, z tenkej látky. Viem, že kámoška je z normálnej čiapky tiež úplne mokrá.

      Odstrániť
  8. Já to zrovna teď řeším, běhat v lese po tmě se bojím. Trošku lidí (respektive jejich absence) a hodně divočáků, kteří jsou u nás přemnožený. Psíka sice mám, ale 4kg a to bych musela nejdřív zachraňovat jí. A běhat po asfaltu kolem sídliště, kde jsou lampy se mi zase nechce :(

    S usínáním problém nemám, spíš se vstáváním. Co jsem začala od 2.1. dojiždět za prací, tak mám budík na 5:30 a je to peklo :( Zaujal mě ten programek o kvalitě spánku, ale nemam IPhone.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak máš nejaký iný chytrý telefón, určite nájdeš niečo aj pre androida.
      To s tým sídliskom a lampami, no ja som tak nakoniec skoncila a nie je to až také hrozné ako som si myslela.

      Odstrániť

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...