nedeľa 30. marca 2014

Zdravá mrkvová torta zo špaldovej múky

V Bratislave som ochutnala mrkvovú tortu a moc mi chutila. Míša ju zase kedysi jedával v Anglicku a tak
som si povedala, že mu ju napečiem. :) Ukázal mi ako vyzerala tá jeho a podľa toho som hľadala na internete recept. Našla som troch favoritov a víťaza som nakoniec trošku ozdravila.

Tradadáááá, tu je. :) Recept je do malej tortovej formy. Do veľkej len vynásobte dvomi.

Zdravá mrkvová torta

Cesto:

  • 2 vajcia
  • cca 160ml repkového oleja
  • 1 hrnček trstinového cukru
  • 1 lyžička vanilkového extraktu (alebo javorového sirupu)
  • 1 hrnček špaldovej celozrnnej múky
  • 1 rovná lyžička sódy bikarbony
  • 1 rovná lyžička kypriaceho prášku
  • štipka soli
  • 1 lyžička škorice
  • 1 a pol hrnčeka najemno nastrúhanej mrkvy
  • 1/2 hrnčeka vlašských orechov nadrobno nasekaných
Poleva:
  • 250g tvarohu
  • cca 2 lyžice lučiny
  • 1 hrnček práškového cukru
  • 1/2 lyžičky vanilkového extraktu (javorového sirupu)
  • šťava z 1/4 citrónu
  • 1 lyžica masla (aby poleva nepopraskala)
Najskôr som si nastrúhala mrkvu a pomlela orechy. :) Potom som vyšľahala vajíčka s cukrom a vanilkovým extraktom. Potom som nasypala suché prísady a olej. Nakoniec som vmiešala pripravenú mrkvu a orechy. Cesto som naliala do tortovej formy, vymazanej maslom a vysypanej špaldovou múkou. Piekla som na 175°C jednu hodinu.
Po dopečení som počkala kým torta vychladla a niťou som cesto prepolila.
Suroviny na polevu som vyšľahala dohromady a 1/3 som natrela medzi diely a znova ich spojila. Zbytok polevy som natrela na povrch a tortu som posypala na ozdobu vlašskými orechmi. Tortu som nechala v noci odstáť aby bola druhý deň krásne šťavnatá. :)

Nakoniec sme ju vzali na rodinnú oslavu a myslím, že chutila, čo je pre mňa vždy najväčším potešením. :)

Večer sme vyrazili aj trošku za kultúrou. V Rudolfíne dnes hral Pražský filmový orchester hudbu z Pána prsteňov. :) Určite odporúčam, boli sme na nich už druhý krát. V Rudolfíne som teda bola prvý krát v živote, predtým sme ich videli v Lucerne.

Míša a Míša
No a kým som bola v Bratislave, doma mi nevydržal žitný kvások. Našla som si teda návod ako si ho vypestovať doma - Kvások zo žitnej múky. Takto vyzerá druhý deň.

Inak kolobežky stále hľadáme - Ukradli nám kolobežky. Krádež sme nahlásili na polícii a dúfame.. Ak by ste ich náhodou niekde zahliadli, dajte nám vedieť.

4 komentáre:

  1. ani nevieš aku radosť si urobila s receptom! :) hned si ho aj ukladám. Mrkvičkovú tortu chcem skusiť už dávno, lebo ju uplne milujem, takže možno to bude práve tato tvoja :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj recept mam podobny, akorat na nezdravou...do kremu se jeste dava stava z pomerance a to je pak uplne nejvic! :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...