piatok 22. júna 2012

Moje prvé muffiny


Dnes mi vyšiel ten pol deň voľna. A nezaháľala som. Cestou z práce som nakúpila krémy na opaľovanie na dovolenku, sprchu (stará sa nám pokazila), celozrnné cestoviny,... No a zastavila som sa v M&S. :D Našla som tam červenú šošovicu. A napadlo mi, že by som mohla napiecť muffiny. Mám recept od priateľovej sestry, ale ešte som ho neskúšala. Vzala som to cestou aj cez tescomu, lebo som doma nemala ani plech ani zdobiaci sáčok.
Doma som sa hneď pustila do tvorby. Celkom ma zarazilo, že je to cesto také husté. Ale upieklo sa to dobre. :) Na to, že mám plynovú rúru a vôbec netuším kedy to je 170°C. Konečne som naplno využila aj odmerky z ikea. Len mi chýba digitálna váha.

Teším sa, čo na to zajtra povie priateľ. Doveziem ich potom, čo dobežím beh pre život na chatu ako prekvapenie!
Po dopečení
Potrebné suroviny:

  • 125g múky (pol napol hladká a polohrubá)
  • 1/4 lyžičky soli
  • 1/4 lyžičky kypriaceho prášku
  • 1 lyžica holandského kakaa
  • 55g masla
  • 80g kryštálového cukru
  • 1 vajce
  • 1/2 lyžičky vanilkového aroma
  • 120ml kefíru
  • 1/2 lyžičky octa
  • 1/2 lyžičky sódy bikarbony
Na krém:

  • puding (ja som dala aký som doma mala - karamelový)
  • 4 lyžice cukru
  • 250ml mlieka
  • kus masla


S krémom
Príprava krému:
Uvarený puding necháme vychladnúť. Vyšľaháme. Pridáme maslo izbovej teploty a znova vyšľaháme. Odložíme do chladu.

Muffiny:
Zmiešajte múku, soľ, kypriaci prášok a kakao.
V druhej miske vyšľahajte maslo s cukrom, pridať vajce a vanilkové aroma. Premiešajte. Do maslového krému postupne pridávajte múku a kefír, nastriedačku. Skončite múkou. V štamprdlíku zmiešajte ocot so sódou bikarbonou. Keď to vykypí, primiešajte do cesta.
Pečte na 170°C asi 20minút. Plus, mínus 3min. Nechajte vychladnúť a ozdobte krémom.



Zároveň ďakujem fitness-girl za jej recept na červenú šošovicu s paradajkami z dnešného článku. Moc dobré. :) Pochutnali sme si aj s kamarátkou, čo prišla na návštevu. Budem si to variť asi celkom často.

Dnes som si urobila ešte jednu radosť. Bola som si dať vytrhať a upraviť obočie. Vyzerá to super. :)

Bežkyňa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...