utorok 26. augusta 2014

Bežať ak som chorý?

Snáď takto v sobotu nedopadneme. :D
Dnešná diskusia na FB ma inšpirovala k spísaniu tohto článku. Nečakajte žiadne odbornosti, iba pár krátkych rád. :)

Určite si už nejeden bežec položil túto otázku. Máte naplánovaný závod a začne vás škriabať v krku, alebo dostanete nádchu. V najhoršiom prípade vás skolí chrípka, či iné nepríjemnosti. My bežkyne možno ešte poznáme problémy s močovými cestami, hlavne keď je zima a neodhadneme oblečenie/po behu sa včas neprezlečieme do suchého. :/ Je to nemilé, to každopádne. Mne samotnej sa to stalo už niekoľkokrát a v hlave mi vždy šrotovalo, nebuď padavka, čo povedia ostatní? Čo moji čitatelia, fanúšikovia, budem vyzerať ako trasorítka.



Rozhodnutie je samozrejme vždy na vás, zdravie máme len jedno a to by nám malo byť najdôležitejším faktorom. Občas je dobré zabudnúť na ješitnosť a proste si poležať. Budú iné behy, iné závody.

Spísala som pre vás teda pár rád a odporúčaní.

Kedy sa na to určite vykašľať?
  • Pokiaľ máte zvýšenú teplotu - telo bojuje s chorobou a potrebuje energiu na liečenie.
  • Ak vám lekár predpísal antibiotiká - v tomto prípade by ste mali ideálne odpočívať aj týždeň po dobratí poslednej dávky, takže žiadne behy deň po "chorobe". Antibiotiká sú pre telo obrovská záťaž, bohužiaľ je ich predpisovanie už tak normálne, že to človeku vôbec neprídea berie ich ako lentilky... (Zabudnite, že ja som počas užívania ATB behávala. Nie som na seba úplne pyšná. :P Ospravedlnením mi buď, že som ich brala iba na noc a dlhodobo a trošku som sa aj radila s doktorkou.)
Na vlastné riziko:
Takže by som to zhrnula, dajte na vlastné pocity a dôverujte signálom svojho tela. Pár krát som sama mala pocit, že na mňa niečo liezlo, šla som si aj tak zabehať a pomohlo mi to. Ale taktiež ma to pár krát úplne skolilo a strávila som pár dní pod perinou.

Nie je na mieste sa za každú cenu hrať na hrdinov. Ak sa necítite dobre, tak aj výsledky budú mizerné a akurát budete sami na seba po závode naštvaní za blbý čas.

A preto - Behu zdar, zdraviu tiež! :)

PS: S kým sa uvidím na WRP v sobotu? :)

5 komentárov:

  1. Jsou i takové případy, které naopak sportovní aktivita při nemoci vyléčí... Praktikuji to už léta a vždy jsem byl ok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, mám podobnú skúsenosť. Ale bohužiaľ nie 100% úspešnosť. :D Občas mi to skôr pomohlo do hrobu. :)

      Odstrániť
  2. Ja som dostala antibiotiká na gynekologické problémy, beriem ich dlhodobo 15 dní, som bez akútnych obtiaží a keď som sa pýtala doktorky, či môžem počas užívania cvičiť, pozerala na mňa akoby som z jahody spadla, že ak nemám teploty, bolesti a akútne problémy, tak jasné, že môžem. Čiže tisíc lekárov, tisíc názorov :) Necvičila som týždeň a pol a teraz som už začala, pretože ma mrle žrali :) Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Jani, ja som brala antibiotika na zapal močových ciest dlhodobo asi tri mesiace a po preliečeni akutnych problémov a užívaní iba udržovacej dávky som si ubehla polmaratón. Tiež po konzultácii s Dr., ale je to na naše riziko a určite individuálne. :)

      Odstrániť
  3. Tiež som nedávno ochorela a premýšľala som či to risknúť a aj tak si ísť zabehať. Nakoniec som to ale radšej porušila a ostala doma. Inak už od jari chodím behať pravidelne. Nedávno som si práve kvôli behaniu dokonca kúpila aj fitness náramok Mi Band 7 a práve vďaka nemu mám možnosť sledovať , ako sa stále moje časy zlepšujú. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...