piatok 22. marca 2013

Moj jedálniček počas 30 Day Shred.


Možno si veľa ľudí kladie otázku, čo by mali jesť. Ja to tiež neviem, ale premýšlala som, že možno nebude odveci ak spíšem to, čo som jedla ja. Aspoň tak od oka. Základom je ale JESŤ, nie hladovať!
Snažila som sa jesť pravidelne, 5x denne a aspoň dosiahnuť môj bazál ( 1550 kcal). Darilo sa mi to, ale prekročiť ho bolo pre mňa maximálne ťažké, nie vždy sa mi to podarilo – väčšinou nie. Ale keď si porovnám, ako som jedla predtým (celkom málo) tak aj toto bol pokrok. Bola som rada, že sa približujem aspoň tomu bazálu.

Snažila som sa nejesť vyprážané & olejové veci. Občas som zhrešila trochou sladkého. Myslím si, že niekedy je lepšie si dať kúsok toho sladkého, keď mi tečú sliny ako besnej, ako zbytočne snívať o kúsku sladkého a ku koncu dňa zožrať celú čokoládu. Takže sa mi stalo, že raz za týždeň na mňa prišla chuť, tak som si kúsok sladkého dala, ak bolo čo:D Keď nič nebolo tak ovocie alebo som si osladila mätový čaj so 4g medu... Ja proste milujem sladké a hlavne rada vypekam koláááčeee :D..tak možno si viete predstaviť, aké to muselo byť pre mňa ťažké :)


Raňajky (300-450 kcal):  snažila som sa v raňajkách mať hlavne sacharidy, aby som mala dobrý štart, viac energie do obeda a nebola hladná. Raňajky sú základ!
-        -   ovsená kaša s hrozienkami a banánom/ jablkami/ kakaová
-          - Lievance z tvarohu a vločiek/ ovocne celozrnné lievance
-         -  Ražný chlebík so smotanovou nátierkou/ cottage cheese/ tvarohovou nátierkou so šunkou, syrom a vždy nejakou fajnovou zeleninkou ako rajčiny, uhorka alebo hrubostenná červena paprika ktorú najviac milujem ...mnam .:)
-          - Vajíčka so šunkou a zeleninkou
-          - A musím sa priznať, že raz som mala aj chleba vo vajíčku..no čo, priateľovi nebudem odporovať?:P  Samozrejme, je to hlúpa výhovorka ..ale povedala som si, že som sa dva týždne držala nadpriemerne dobre, tak hádam to jedny raňajky nepokazia ;)
-          Keď som nemala chlebík alebo iné suroviny, občas som si dala aj knackebrot so šunkou a zeleninkou.

Desiata (okolo 200 kcal):  väčšinou bielkoviny a občas k tomu nejaké sacharidy
-         - Smotanový jogurt s vločkami (ak neboli na raňajky)
-         - Biely jogurt s trochou džemu, hrozienkami, kokos...čo som našla a občas len s medom a orieškami. Milión variácií
-         - Bebe dobré ráno orieškové s medom + ovocie
-          - Kukuričná tortilla so zeleninou/ masom/ tuniakom/ syrovo-šunková
-         - Tvarohy na rôzne spôsoby

Obed (300-500 kcal):  na obedy som si dávala naozaj všeličo no snažila som sa vyhýbať omáčkam/polievkam, ktoré mamina zahusťovala bielou múkou. Môj obed obsahoval vždy(!) sacharidy a zeleninu, občas tuky v podobe domáceho bylinkového masla, sójové mäso, kuracie mäso, tuniak. Taktiež som sa snažila obmedzovať olej. Keď som si ho už dala, tak len trošku.
-         - Celozrnné / biele špagety na paradajkách – často som si ale nedávala cestoviny. Sú pre mňa ťažšie. Mala som ich len v núdzových prípadoch v škole, asi 3x.
-         - Zeleninové rizoto/ kuracie rizoto so zeleninou , občas aj so syrom alebo troškou sójovej omáčky
-         - Zeleninový šalát s camembertom (1x)
-         - Špenátik s vajíčkom a zemiakmi
-         - Zelenina na pare so zemiakmi na pare so syrom
-         - Kuracie mäso s ryžou/zemiakmi a zeleninou..
- Zapekanú brokolicu/karfiol (kvetak) s mrkvou Vlastne jedla som skoro všetko, ale kontrolovala som si porcie.

Olovrant (200 kcal):  Jedla som podobne veci, aké som si dávala na desiatu. Ale už žiadne sacharidy. Väčšinou iba bielkoviny.

Večera (200-300 kcal): úplne bez sacharidov. Moje večere boli zložené hlavne z bielkovín, zeleniny, mäsa ako napr:
-         - Cottage cheese so šunkou, zeleninou, vajíčkami
-         - Miešané vajíčka so šunkou a kopou zeleniny
-         - Syr s paradajkami
-         - Zelenina na pare so syrom
- Mozzarellu s paradajkami :)
Musím sa priznať, že som mala vždy obavy s večerou. Nikdy som nevedela čo poriadne jesť, aby som nejedla stále to isté dokolečka. Máte nejaké rady a tipy na chutné večere? Celkom by mi pomohli...:)

 Niekedy som mala plný deň a nevedela som či budem stíhať jesť. Pre istotu som si občas chystala  desiatu a obed do školy, nech zbytočne neskoro večer nedoháňam. Keď človek chce, tak si vždy nájde čas na jedlo. 
Takže, toto bol náhľad do môjho jedálnička. Viem, že článkov s takýmito vecami je milión, ale možno je tu pár osôb, ktoré sa rozhodli niečo so sebou robiť, no majú problém s jedlom.  Dúfam, že som mojim jedálničkom nikoho nepobúrila a ani nenahnevala. A snáď som niekoho, kto sa s cvičením chystá začať potešila v tom smere, že to vôbec nie je „dieta a hladovanie“ , ale zdravé mlsaníčko.

 Moje cvičenie s Jillian sa blíži ku koncu. Ako som slúbila, chystám sa napísať článok o mojom cvičení a zmenách!:) Takže, už čoskoro...:)

Zuzka.


20 komentárov:

  1. Úplne ukážkové denné menu :) Naozaj užasné :) Ja sa už veľmi veľmi teším na ten článok o zmenách, tak dúfam, že bude už čoskoro. Čo sa týka večerí, ja jedávam kuracie mäsko so zeleninou alebo kompótom alebo zaváranou zeleninou ale bez prílohy, alebo mozzarelu so zeleninou alebo omeletu z dvoch vajíčok so šampinonami alebo polievky. Všetko také lahšie už :) Tiež veľmi zbožňujem sardinky, tuniaka vo vlastnej šťave a tiež aj tresčia pečeň vo vlastnej šťave v kombinácii s mozzarelou a paradajkami je niečo neskutočne. Kludne môžeš pozrieť aj na mojom blogu nájdeš isto zopár celkom dobrých tipov :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaaaaa ďakujém:) trošku som mala obavy s týmto článkom a mojím menu(hlavne o prehreškoch občastných, lebo sa mi tak zdá, že málokto zhreši:D), ale asi moje obavy boli zbytočne. Hneď si ma potešila:D Mal by byť čoskoro, v nedeľu ;) Vidíš, aj mozzarelku si občas dávam s paradajkami mmm:)A minule som uz nevedela nič v chladnicke vykutrať tak som si ne veceru dala slede v rajčatovej omacke:D a chutili..:) Pozriem tvoj blog, občas nan zabludim a kukam sa na tvoje fotky(tie mam velmi rada) :))))

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Při představě, že Ty s takovým vypracovaným pupíkem taky vypékáš koláče jsem se teda docela zasmála :). Ale věřím....jíš krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha..ahoj:) no, Bezkyna tiez rada vypeka, ale nie s takou laskou ako ja, jej sestra. Teraz sme tu dve, ale ja sem postnem nieco len obcas..:) teda, iba to, ako sa mi darí v cvičení, lebo ja sama som blog nechcela, tak som sa nehala prehovorit aspon na obcastny clanok o mojej ceste ;)
      Zuzka.

      Odstrániť
    2. To sa asi urazim. :D a co moje muffinky? To sa nepocita? :D

      Odstrániť
  4. Moc moc moc krásný článek. Udělal mi radost a hodně mi pomohl :) Tedka uz to doufam zvladnu..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. skvěle rozdělené, máme to nějak podobně :)
    jinak na večeře dávám často recepty, tak mrkni :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Zuzko, sestra mi o tobě vyprávěla :) Jsem ráda, že ses do toho pustila a jde cítit, jak jsi nadšená :) Těším se moc na srovnávací článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Nikki:) ano, mám veľkú radosť lebo stálo to za to!:) Ale ja som vďačná hlavne tebe, že si ma svojím blogom nakopla so sebou niečo robiť. Dufam, že ta porovnávaci článok poteší, lebo ja sa už neviem dočkať na celkové výsledky :)

      Odstrániť
  7. Líbí se mi, jak jsi se do toho pustila! Žádné výmluvy, skvěle sestavené jídelníčky.. to by bylo, aby kila nešla dolů.
    Já taky miluju sladké, nevadí mi jíst sladká jídla celý den! :D Maso k životu nepotřebuju, zato bez takového Granka bych nepřežila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe:) No, inak by to ani nešlo keby som sa vyhovárala a nedodržiavala urcite pravidla:)Ja sa snažim mat hlavne najsladsie ranajky (ovsena kaša je proste najvacsia sladka specialita dna:D) a potom sladke do jogurtu..proste vsade...fakt, je to strasne..neviem si predstavit, ze by som bola cukrovkarka:D akoby som si potom vypekala sladke dobrotky ;)

      Odstrániť
  8. Krásný jídelníček, když to tak čtu, měla bych na sobě taky zapracovat :) Držím palce, ať máš výsledky a jsi spokojená! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Držim palce aj ja tebe, ak som ťa nakopla:) Dakujem:)

      Odstrániť
  9. Ahoj! :) Hrozně mě zajímá to srovnání před a po. Já totiž nějak moc na centimetrech neubírám. A myslím si, že jím dobře a cvičím každý den kolem 45 minut. Ale díky za inspiraci jídelníčkem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No som zvedavá, ako sa bude páčiť. Neviem prečo sa nemeníš, na toto odborník vobec nie som, ale možno je to stravou a aj cvičením. Možno veľa jes a malo cvičis alebo naopak:) Ja naozaj v tomto nie som odbornik. No u mna to funguje celkom fajn:)A možno zadržujes vela vody..Som rada, že som ta inspirovala jedálničkom...to bol moj zámer :)

      Odstrániť

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...