sobota 3. novembra 2012

Niečo nové o mne a citrónové muffiny

Aaach ešte ma škrabkaj. :D
Neviem, či som už za históriu môjho blogu napísala, že som posudzovateľka laboratórnych potkanov. Áno, aj potkaníky sa chovajú s rodokmeňom a majú svoje výstavy, kde sa posudzujú a súťažia. :) Dokonca som mala aj chovateľskú stanicu a odchovala jeden papierový vrh pred pár rokmi.
Bohužiaľ teraz už potkaníky nechovám, ale stále posudzujem a rada sa zájdem na výstavu pozrieť aj nepracovne, tak ako napríklad dnes.
Konala sa 1. podzimní výstava potkanů v Praze, v Toulcovom dvore. Ľudí tam bolo požehnane a ja som vám nafotila jedného maznavého krásavca. :) Pózoval ako profesionál!

Čo vy a potkaníky? Chováte ich niekto doma?


A aby sa nepovedalo, opäť som napiekla nejakú mňamku. Poobede som dala do pekárne piecť perník podľa trošku vylepšeného zdravšieho receptu. Na ten vám napíšem ingrediencie inokedy (aj keď mám pocit, že som ho sem už dávala, ale nemôžem to nájsť).
No a ako sa perník dopekal, sestra dala na FB odkaz na citrónové muffiny! A ja som dostala chut si ich upiecť tiež. :D
Recept som opäť trochu upravila, aby bol zdravší.

Citrónové muffiny:

  • 1 vajce
  • 1/2 hrnčeka oleja
  • 3/4 hrnčeka nízkotučného mlieka
  • 1/2 hrnčeka trstinového cukru
  • kôra z jedného citrónu
  • šťava z 1-2 citrónov (mala som len jeden :)
  • 1 hrnček celozrnnej múky
  • 1 hrnček hladkej múky (nabudúce skúsim iba z celozrnnej)
  • 3 lyžičky kypriaceho prášku (1 sáčok)
  • 1 lyžička soli
Rúru si predhrejte na 200°C.
Zamiešajte vajce, olej, mlieko a cukor a miešajte, kým sa cukor nerozpustí. Potom pridajte kôru a šťavu z citróna.
V druhej nádobe zmiešajte múku, kypriaci prášok a soľ.
Do namiešanej múky prilejte tekuté suroviny a zamiešajte, nemusíte úplne dohladka.
Pripravené formy naplňte cestom do 2/3 a pečte 25minút.

Dávka je na cca 12 muffinov.

Sú výborné!

Bežkyňa

14 komentárov:

  1. já měla potkanky dva, jedna slečna s pp a druhá s výpisem předků. Jsou to úžasný zvířátka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Překvapuješ! Ani jsem nevěděla, že něco takového existuje!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. potkany doma vážně nechovám a nenapadlo mě,že i oni se šlechtí a mají různé výstavy :) zajímavý!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já jsem měla vždy potkanky, většinou umřely věkem, ale ta poslední (to už je tak 2 roky) umřela na nádor a bylo to takové nepříjemné a pěkně jsem to ořvala (v mém okolí nikdo ke všemu nechápal proč tak prožívám smrt zvířátka za pár pětek :-D, moje maminka mne dokonce sprdla proč vyhazuji za injekci), ale je jedno zda je to zvířátko za stovku nebo papírovej pes, prostě to byl miláček a další jsem si už nepořídila... já tedy, vždy měla potkany "zverimexové" :-D...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je jedno negatívum, že veterinár pre potkana stojí skoro toľko, čo pre psa. Koľko desiatok tisíc som tam nechala ani nepočítam...

      Odstrániť
  5. Odpovede
    1. Fakt maznák. Samci sú takí, ale ja som skôr na samičky. :)

      Odstrániť
  6. Ten je krásnej. Já měla bílé myšky a pískomily. Byla jsem fanatik do zvířátek. Ale mamka z nich má strach, takže jsem se s ní kvůli nim pořád hádala...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. jednu jsem měla od Wren, z této chs http://illegalrats.webnode.cz/products/barack-lili-illegal-rats-b1-/ a druhou chs už nemůžu najít :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. http://varecha.pravda.sk/recepty/pernikove-muffiny/33649-recept.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za upozornenie. Zajtra kontaktujem admina webu aby fotku odstranil.

      Odstrániť

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...