nedeľa 27. januára 2013

Na slano - zemiakové muffiny so sušenými paradajkami

Povedzte mi, prečo sa mi v zime tak strašne nechce behať? No nakoniec som sa vytrepala, síce som sa obliekala asi hodinu...
Včera som mala upratovací deň, pranie a tak, poobede som šla O. na zápas florbalu, pofotiť nejaké fotky a večer sme šli na oslavu jeho spoluhráčovi K. Domov sme dorazili pred šiestou, skončili sme na nejakej malej "diskotéke" v Dejvicích. Takže včera sa mi tam beh nezmestil. Dnes som vstala okolo 11tej, urobila som si raňajky a keďže chladnička bola nejaká vybrakovaná, došlo aj mlieko a ja so musela byť bez kávy, vybrala som sa do obchodu. Obed bol navarený ešte od soboty, aspoň varenie mi odpadlo, ale to by som nebola ja, aby som si nevymyslela niečo iné. Rozhodla som sa, že beh nechám až na večer a googlila som recept na slané muffiny. Najviac sa mi zapáčili zemiakové so sušenými paradajkami. :) Okrem parmazánu som mala všetky suroviny doma a hned som sa do ich pustila. Cesto bolo nezvykle moc hutné, ale výsledok je priam famózny! Ja na sladké moc nie som, aj keď sa to možno nezdá a toto je presne podľa môjho gusta! Pripravila som si aj puding s ovocím a piškótami do krabičiek do práce na svačinu.
No a to už bolo skoro päť hodín a na pláne bol beh.. Dala som si pomalých 8km, nakoniec som urobila dobre, že som si to nechala na večer, pretože celú dobu tak nádherne snežilo. :) Ani mi nevadilo, že sa šmýkalo, nesmeky som si nevzala. Užívala som si padajúcich vločiek.


A recept je tu. :)

Zemiakové muffiny so sušenými paradajkami

  • 250g uvarených a popučených zemiakov
  • 1 hrnček polohrubej múky
  • 1 hrnček celozrnnej múky
  • 200ml nízkotučného mlieka
  • 100g sušených paradajok
  • 1 vajce
  • 50g parmazánu (v recepte je, ja som ho nepoužila)
  • 4 lyžice oregána (dala som dve)
  • 3 lyžice olivového oleja
  • 3 lyžičky kypriaceho prášku
  • 2 strúžiky cesnaku
  • soľ
Zmiešame múku, kypriaci prášok a oregano. V druhej miske vyšľaháme vajíčko s olejom, prilejeme mlieko, nasypeme sušené paradajky, popučené zemiaky, cesnak, soľ. Nakoniec obe misky premiešame a naplníme 12 formičiek. Pečieme na 170°C cca 25-30min.

Bežkyňa

6 komentárov:

  1. Juuu já jsem se trefila :D :D To mám radost :o)
    Vypadají teda perfektně... Zajímalo by mě jen, jak moc vyskočí? Tak jako klasické muffiny asi ne? Nebo jo? :))
    O siestej? To musela byt velmi dobrá párty :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vyskočili celkom dosť. :) uplne ako klasicke. Jojo, party to bola rozjeta! :)

      Odstrániť
  2. Tak ty muffiny určo vyzkouším :) Jinak mě se taky moc nechce běhat v těhlech mrazech, opravdu se musím přemáhat. A my teď chodíme spíš až po osmé, když nikdo nikde.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja zas nechapu, proc se lidem nechce v zime behat...:) Kdyz je to takova pohoda, vsude bilo a klid.
    A ty mufiny vypadaji dobre! Susena rajcata fakt muzu, cpu je vetsinou do chleba. Ty jsi mi zase udelala chute :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mně se taky nechce v zimě běhat, ale když jdu, tak si nadávám, proč vlastně nechci běžet ve sněhu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj, ten recept je skvělý, dneska dokoupím brambory a nejpozději zítra vyzkouším, mám doma náhodou i parmazán ;-) S přítelem taky chodíme běhat do Šárky, ale bydlíme na Dědině, tak většinou běžíme kolem ruzyňských skladů, u FTVS vběhneme do Šárky, ale seběhneme jenom na hráz Džbánu a pak nahoru k McDonaldu a podél Evropské zpátky, to je 7km ;-) občas to prodloužíme zase kolem skladů na deset. Začali jsme běhat v létě, ale nepravidelně a tak 5km. Teď jsme si dali za cíl dubnový 1/2 maraton, tak musíme přidávat ;-)

    OdpovedaťOdstrániť

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...