štvrtok 20. marca 2014

Zemiakový chlieb zo žitného kvásku

Ako som včera písala, že pečiem chlebík, toto je výsledok. :) Je vynikajúci, vláčny a vlhký, mňam. Suroviny som trošku upravila, čo sa týka pomeru a to nasledovne.

  • 220g žitného kvásku
  • 360g žitnej celozrnnej múky
  • 400g pšeničnej celozrnnej múky
  • 470ml odstatej vody
  • 15g soli
  • 15g rasce
  • 1 zemiak uvarený v šupke rozdrobený na drobno
  • semiačka ľanu, dyne, slnečnice, konopné,...
Celý kvások zmiešame s žitnou múkou a vodou, dobre zamiešame. Prikryjeme utierkou a necháme cca 2,5hod prekvasiť. Kvások takto oživíme a rozmnožíme. Pokiaľ si chceme odobrať kvások, urobíme tak práve po prekvasení a odoberieme 220g. Správne prekvasené cesto je blné bubliniek. Cesto som dala do formy pekárne a nasypala som semiačka a namrvila v šupke uvarený, samozrejme ošúpaný zemiak. Túto zmes som potom zasypala múkou zmiešanou s rascou a soľou. Pekáreň som zapla na program celozrnný chlieb. Keď pekáreň začala spracovávať cesto ešte som ho trošičku pomúčila. A pred pečením som na ceste urobila nožom zárezy aby mi nepopraskala kôrka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...